Sayılarla Türkiye’de Ağız ve Diş Sağlığı

Herkese merhaba,

Hiç düşündünüz mü, Türkiye’de neden bu kadar diş macunu ve diş fırçası reklamı var? Sabahtan akşama kadar her mecrada onlarca reklamla karşılaşıyoruz. Bunun sebebini hiç merak ettiniz mi?

Biraz açıklamama izin verin. Çünkü ağız ve diş sağlığı ürünleri konusunda Türkiye halen aç bir pazar! Evet inanamadınız di mi? Ne yazıkki öyle. Yani henüz ağız bakım ürünlerini düzenli kullanan bir bilince sahip değiliz. Bu durumda ürün üreticileri için Türkiye’yi müthiş bir pazar haline getiriyor. O yüzden durmadan ağız bakım ürünleri reklamları ile sık sık karşılaşıyoruz.

Acınası halimizi biraz rakamlarla size açıklamak istiyorum. Öncelikle iki adet grafik ile başlayalım;

Türkiye’de kişi başına düşen yıllık diş macunu tüketimi

Yukarıdaki grafikte gördüğünüz gibi kişi başına düşen diş macunu tüketimi ilgili senelerde bu şekilde tespit edilmiş. Yani yılda bir tüp diş macunu bile tüketmiyoruz. Aslında bu veriye çok fazla takılmıyorum. Diş macunu tüketimini artık eskisi kadar özendirmiyoruz. Bu veri bize fırçalama alışkanlığımız hakkında bilgi veriyor. Alışkanlığımız az yani. Ama bu veriden daha önemli olan başka bir grafik aşağıda sizi bekliyor. Buyrun;

Türkiye’de kişi başına düşen yıllık diş fırçası tüketimi

İşte bu grafik beni üzüyor. Evet anladığınız üzere ülkemizde kişi başına düşen yıllık diş fırçası tüketimi 1 adet. Yalnızca bir adet 🙁 . Bu demek oluyor ki bazılarımız hiç dişlerini fırçalamıyor ve öyle bir alışkanlığı da yok.

Durum böyle olunca da halkımızın tedavi ihtiyaçları ne yazıkki çok fazla oluyor. Özellikle genç bireylerde ve çocuklarda ne diş fırçalama alışkanlığı yok denecek kadar az. Bu da milli servetimizin çoğunun yurt dışına çıkmasına yol açıyor. Şunu unutmayalım ki, yaptırdığınız her diş tedavisi için ödediğiniz paranın bir kısmının yurt dışına çıkmasına sebep oluyor. Çünkü diş hekimliği sektörü %99 yurt dışına bağımlı ve malzemeleri yurt dışından temin edilen bir sektör.

Tabi insan düşünüyor; Türkiye’de durum böyle iken yurt dışında başka ülkelerde durum nasıl? Yurt dışındaki ülkelerin hiç birşeyine imrenmeyen ben aşağıdaki tablodaki sayılara ne yazıkki imreniyorum. Gelin bakalım;

Batı ülkelerinde diş macunu kullanımı

Tekrar söylemek istiyorum, diş macunu kullanımı kesin bir veri olmamasına karşın, bize ağız bakımına verilen önemle ilgili bilgiler veriyor. Yukarıdaki tablodaki ülkelerde kişi başına düşen yıllık diş macunu kullanımı verilmekte. Türkiye’deki verilerle kıyaslanınca, bizi açık ara solladıkları kesin. Buna paralel olarakta diş fırçası tüketimi yaklaşık kişi başına yılda 3-4 diş fırçası civarında. O ülkeler hem diş malzemesi üretiyor hem de kendi dişlerine güzelce bakım yapıp bu malzemeleri ne yazıkki bize satıyor.

Peki yapmamız gereken nedir? Çok basit bir şekilde yukarıdaki video da açıkladığımız gibi, günde en az 2 kere sabah akşam dişlerimizi fırçalamak ve 3 ayda bir diş fırçamızı değiştirmek.

Ağız bakım alışkanlıklarımızı kazanıp, gelecek nesillere de bu alışkanlıkları aktarırsak, daha sağlıklı ve cebinden daha az para çıkan bir ülke olabiliriz.

Bir sonraki yazımda yine verilerle gelicem karşınıza ve Türkiye’nin ağız durumunu masaya yatıracağız.

Sağlıklı günler dilerim

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir